Jump to content

Recommended Posts

chiedo perdono, il mio quesito è questo: se ho una pianta supposta essere annuum, che però presenta 1-2-3 fiori per nodo, vuol dire che:

a) di sicuro non è pura

B) l'ibridazione è con chinense

questo è quanto posso desumere dalla foto postata in un intervento precedente presa dal libro "coltivare peperoncino"...

correggetemi se sbaglio

anche alcuni annum hanno più fiori per nodo basti pensare ai mazzetti calabresi o alcuni ornamentali..

anche alcuni annum hanno più fiori per nodo basti pensare ai mazzetti calabresi o alcuni ornamentali..

Comunque anche questa discussione è un pò più rognosa di quanto la vogliamo mettere. Finiamo per classificare una pianta annum, una pianta chinense ecc... quando in realtà la maggior parte delle piante porta parti del genoma mischiati. Per cui in realtà definiamo annum le piante che mostrano la maggior parte dei caratteri da annum.

Vi faccio un piccolo esempio. Tutti noi consideriamo (e non a torto) il Bhut Jolokia un chinense. Bè dal test del DNA è venuto fuori che in effetti è un incrocio tra chinense e frutescens. Così come il Tabasco a foglia verde è un frutescens con parti di chinense.

Ecco il pezzo di cui parlo:

DNA Results

Now let's take a look at the DNA test of 'Bhut Jolokia', researching its species. As mentioned, early Jolokia or Tezpur reports insisted that this pepper would belong to the C. frutescens species. Next came evidence that this was a C. chinese type of chile. So what is it really? Well, it's a chinense, but the frutescens proponnents were not completely wrong.

Among the 19 samples of C. annuum, C. frutescens, C. chinense, and 'Bhut Jolokia', the scientists obtained 136 reproducible and reliable polymorphic RAPD markers to work with. To sum up the rather complex test results, the researchers found eight RAPD markers specific to C. chinense, as well as three markers specific to C. frutescens. No annuum-specific patterns were detected in this Indian chile, but one that was specific to 'Bhut Jolokia'. The genetic similarities among and within the species were calculated by applying some sophisticated algorithms that would be beyond the scope of this article. At the bottom line, the experts obtained a so-called "similarity index value". A totally pure species would mean a value of 1.00, which is rather rare, as most cultivars (= cultivated varieties) contain genes from more than one species through breeding.

The C. annuum samples included in this analysis for reference delivered a similarity index value of 0.86. Similarly, the C. chinense as well as C. frutescens reference samples showed similarity index values of 0.82 and 0.85, respectively. The C. frutescens and C. chinense clusters merged at the similarity index value of 0.45. The the average genetic similarity between C. chinense and 'Bhut Jolokia' was 0.79, which means this chile clearly belongs to the C.chinense species, but has some C. frutescens genes as well.

According to Dr. Bosland, such a genetic species mix is not uncommon, and it is called "interspecific hybridization". As an example, he mentioned the Greenleaf Tabasco cultivar -- it was developed by interspecific hybridization between C. frutescens and C. chinense, followed by repeated backcrossing to C. frutescens. DNA analysis revealed that 'Greenleaf Tabasco' indeed contains some C. chinense genes.

Considering that various C. frutescens peppers are cultivated in northeastern India as well (Indian PC-1 for example), the presence of some frutescens genes in this chinense cultivar should be no surprise. In Assam, plants of C. chinense and C. frutescens could have been grown near each other, allowing for hybridization between them, Paul Bosland remarked. Quite possibly, local farmers knowingly selected for a higher heat chile pepper, eventually leading to the ultra-hot 'Bhut Jolokia'.

• 3 months later...

In effetti colgo la difficoltà di questa classificazione ma non sarebbe interessante fare un elenco con tre foto per ogni pianta, fiore,frutto e pianta?

Ecco un esempio che io non riesco a classificare. E' una pianta che coltivo per la prima volta e non conosco neanche il nome perchè i semi li ho avuti direttamente dal Cile (per puro caso!!)

post-901-0-00654200-1318459400.jpg

post-901-0-57059300-1318459428.jpg

post-901-0-43559400-1318459455.jpg

Saluti dpa50.

• 8 months later...
  • 2 months later...

ciao sono nuova di questo forum spero di essermi rivolta alla persona giusta!

dunque io e mio marito ci stiamo cimentando nella coltivazione di peperoncini in vaso ma abbiamo fatto una gran confusione con i semi e ora che si raccolgono i frutti stiamo impazzendo!

ti invio 3 foto di piante diverse, potresti dirmi che peperoncini sono?post-7491-0-81326500-1348317893.jpg

grazie

Gingillapost-7491-0-82872600-1348317735.jpgpost-7491-0-28697300-1348317750.jpg

ciao sono nuova di questo forum spero di essermi rivolta alla persona giusta!

dunque io e mio marito ci stiamo cimentando nella coltivazione di peperoncini in vaso ma abbiamo fatto una gran confusione con i semi e ora che si raccolgono i frutti stiamo impazzendo!

ti invio 3 foto di piante diverse, potresti dirmi che peperoncini sono?post-7491-0-81326500-1348317893.jpg

grazie

Gingillapost-7491-0-82872600-1348317735.jpgpost-7491-0-28697300-1348317750.jpg

Direi un chinense anche se un pochino atipico (un solo fiore per nodo); forse un ibrido, magari di Habanero chocolate.

• 10 months later...
  • 1 year later...
  • 4 weeks later...